Home > Sectornieuws > Mey logo-relaunch voor het seizoen herfst/winter 2021
Mey logo-relaunch voor het seizoen herfst/winter 2021

Mey staat aan de vooravond van de meest uitgebreide merkherlancering sinds 30 jaar. Binnen het kader van de strategische doorontwikkeling van het merk heeft Mey samen met het gerenommeerde merk- & designbureau Peter Schmidt Group uit Hamburg een compleet nieuw corporate design ontwikkeld. Dit betekent een volledig nieuwe presentatie: een nieuw corporate design, een nieuwe merkenclaim, herziene verpakkingen en, als hoofdbestanddeel, een nieuw, modern en toekomstgericht logo.

Mey herlancering
Mey logo-relaunch voor het seizoen herfst/winter 2021

Mey staat aan de vooravond van de meest uitgebreide merkherlancering sinds 30 jaar. Binnen het kader van de strategische doorontwikkeling van het merk heeft Mey samen met het gerenommeerde merk- & designbureau Peter Schmidt Group uit Hamburg een compleet nieuw corporate design ontwikkeld. Dit betekent een volledig nieuwe presentatie: een nieuw corporate design, een nieuwe merkenclaim, herziene verpakkingen en, als hoofdbestanddeel, een nieuw, modern en toekomstgericht logo.

Het nieuwe logo zal in twee varianten worden ingezet. De aanvulling "1928" zal voortaan in de communicatie van het overkoepelende merk worden gebruikt als er geen sprake is van een directe productverwijzing. In combinatie met het product wordt het logo zonder aanvulling gebruikt. Het nieuwe woordmerk keert zich op vlak van typologie af van de schreefloze-progressieve look en brengt hulde aan de bedrijfsgeschiedenis en het handwerk: een gereduceerde schreef met uitsparingseffecten, zoals deze ook automatisch ontstaan als letters op textielweefsel worden geborduurd.

De nieuwe merkenclaim "Speaking Quality" weerspiegelt het DNA van het merk: sinds de oprichting van het bedrijf in 1928 had Mey altijd één drijfveer: de passie voor en het streven naar de hoogste kwaliteit. Nog steeds wilt het merk altijd alles ter discussie stellen en verbeteren, nauwkeurigheid binnen alle productiestappen, een verantwoordelijke omgang met resources en met de mensen die deze kwaliteit creëren. Deze visie krijgt nu een nog centralere plaats binnen de communicatie.

Bij de ontwikkeling van de nieuwe verpakkingen werd meer naar het productadvies gekeken en werd er gekozen voor extra transparantie. Op deze manier ontstond een verpakking die voor zowel dealer als klant een meerwaarde vormt. Zo wordt voortaan naast een seriespecifieke kleurcodering en de plaatsing van USP-pictogrammen aan de voorkant ook nog aanvullende informatie geïntegreerd, zoals certificeringszegels en een QR-code, die een inkijk in de productieketen en functies van het artikel biedt. Verder wordt het gebruik van plastic verder verminderd. Klassieke productseries worden voortaan niet meer in een polyzakje, maar in FSC-gecertificeerde dozen met een hoog recyclageaandeel geleverd. 

"In de toekomst willen wij onze visie nog duidelijker communiceren: een consequente kwaliteit die met elk van onze producten voel- en beleefbaar wordt. Dat wordt door onze nieuwe merkenclaim "Speaking Quality" nog een keer duidelijk onderstreept." 

- Matthias Mey, Managing Partner Mey-concern.

"De passie waarmee het hele team van Mey zich voor de producten inzet, heeft vanaf het eerste bezoek een grote indruk op ons gemaakt. Het is absoluut ongekend dat je in Duitsland in een bedrijf komt waar de voornamen van alle naaisters bekend zijn. Wij dachten meteen: deze absolute commitment voor het product, de zorg van de grondstof tot aan de mensen die de producten maken – daaraan ligt een passie ten grondslag die ook al in het logo moet worden weerspiegeld, en deze passie moet via alle communicatiemiddelen van het merk worden uitgedragen. Want dit is het type duurzaamheid waar moderne mensen naar op zoek zijn en die helemaal trendy is."  

 - Heidrun Angerer, Executive Creative Director Peter Schmidt Group

Mey in de winkel? Kijk dan even hier voor contactinformatie.

 
rss feed