Home > Sectornieuws > Maryan beachwear groep viert 75ste verjaardag
Maryan beachwear groep viert 75ste verjaardag

De maryan beachwear groep, bekend van de premium bad- en strandmodemerken MARYAN MEHLHORN, WATERCULT, LIDEA en CHARMLINE, blaast op 30 september 2021 75 kaarsjes uit.


Fortex Charmant - F.C. Gundlach 1959
Maryan beachwear groep viert 75ste verjaardag

De maryan beachwear groep, bekend van de premium bad- en strandmodemerken MARYAN MEHLHORN, WATERCULT, LIDEA en CHARMLINE, blaast op 30 september 2021 75 kaarsjes uit.


Terug in de tijd 

We schrijven 30 september 1946. Pia and Paul Döbele richten het Döbele corsetteriebedrijf op in Murg (Zuid-Baden). In 1958 stelt het bedrijf het strapless en gepatenteerd "Charmant" korset met verende beugel voor op de World's Fair in Brussel. Ondertussen ontwikkelt het bedrijf van een corsetteriefabrikant in een internationale badmodespecialist. Dochter Maryan neemt in 1976 het dirigerend roer over. Sinds 1977 focust de groep zich exclusief op bad- en strandmode en vandaag wordt het bedrijf gerund door de derde generatie, waarvan Maya Mehlhorn (kleindochter van Pia en Paul Döbele) sinds 2018 managing partner is. 

Maryan beachwear groep

De maryan beachwear groep presenteert met haar vier merken een ruime waaier aan badpakken, bikini’s en strandmode in het premium segment. Iedere zomer speelt de groep het klaar om 7 collecties met 1000 nieuwe modellen te presenteren. Regelmatig ontvangen ze internationale awards voor ontwerp en pasvorm. 350 werknemers ijveren achter de schermen voor verfijnd design en administratie (Murg), logistiek (Laufenburg) en productie (in de eigen productiesites in Tsjechië en China).  

Het managing team aan het woord

Maya Mehlhorn, managing partner van de groep, gelooft dat het succes van het bedrijf zit in de wisselwerking tussen lokale expertise, internationale partners en de wereldwijde oriëntatie van de verschillende merken. Ongeveer 4000 retailers verkopen hun badpakken en bikini’s en het bedrijf runt ook 15 eigen Body & Beach winkels in Duitsland. Dominik Bossert, directeur van sales en marketing, benadrukt het belang van interactie tussen en het bestaan van de verschillende verkoopkanalen, zowel digitaal als online. 

Wat de producten betreft, zijn creatief ontwerp, vakmanschap en technische innovatie de succesfactoren. De groep staat bekend om de hoogste kwaliteitstandaarden, de knowhow op vlak van pasvorm en functionaliteit en het gebruik van kwalitatief hoogstaande stoffen en hoogkwalitatief vakmanschap. Voor Maya Mehlhorn zijn precisie en variatie beslissende factoren voor het succes van de collecties: “Vakmanschap? Dat is ingewikkeld, handgemaakt borduurwerk met ontelbare minikralen, een gehaakt boordje in boho look, een slim verweven drapering bij de halslijn en een print op exact de juiste plaats [...].” Daarnaast acht het bedrijf het belangrijk dat de modellen in 20 maten verschijnen om zoveel mogelijk vrouwen te helpen en diversiteit te omarmen én gaat er aandacht naar het verkleinen van de ecologische voetafdruk. “Onze recentste stap op vlak van duurzaamheid is de samenwerking met de Italiaanse stoffenfabrikant Eurojersey en hun gepatenteerde stof Sensitive Fabrics voor lente/zomer 2022. Vorig jaar vervingen we al onze draden al door ecologische draad”, aldus Maya Mehlhorn. 

Hoewel de groep aangeeft dat ze nog niet de pre-corona levels halen op vlak van bestellingen en verkoop, zien ze wel al een duidelijke groeirichting.

 
rss feed