Home > Sectornieuws > Deze merken van sportbeha’s hangen in jullie winkels
Deze merken van sportbeha’s hangen in jullie winkels

Aphrodite en Lingerienet lanceerden in maart 2021 een enquête over sportlingerie in de Benelux-lingeriespeciaalzaken, waaraan 54 respondenten deelnamen. De enquête bestond uit twee vragen met een focus op sportbeha’s. 42 van de deelnemende zelfstandige lingeriezaken zijn gevestigd in België (77,78%), terwijl 12 van de respondenten uit Nederland komt (22,22%).

Foto door Logan Weaver op Unsplash
Deze merken van sportbeha’s hangen in jullie winkels

Aphrodite en Lingerienet lanceerden in maart 2021 een enquête over sportlingerie in de Benelux-lingeriespeciaalzaken, waaraan 54 respondenten deelnamen. De enquête bestond uit twee vragen met een focus op sportbeha’s. 42 van de deelnemende zelfstandige lingeriezaken zijn gevestigd in België (77,78%), terwijl 12 van de respondenten uit Nederland komt (22,22%).

Vraag 1: Verkoop je sportlingerie?

De eerste vraag was “verkoop je sportlingerie?” en hierop antwoordde slechts 1 persoon (1,85% van de deelnemers) “nee”. Dat betekent dat 98,15% van de respondenten wel degelijk sportlingerie verkoopt.

Vraag 2: Welke merken verkoop je?

De tweede vraag luidde “welke merken verkoop je dan?” Opvallend was dat 75,93% van de deelnemers – oftewel 41 personen- Anita Active in de winkel heeft liggen. Daarop volgt PrimaDonna Sport in exact 50% van de winkels, oftewel op 27 van de winkellocaties. Op de derde gedeelde plaats staan Shock Absorber en Triumph, die beide in 18,52% - oftewel 10 - van de deelnemende speciaalzaken verkocht worden.

Op de vierde gedeelde plaats staan Freya Active en Empreinte, wiens sportbeha’s in 6 van de 54 deelnemende speciaalzaken liggen, dat is 11,11%. Daarop volgen Panache Sport en Elomi in 9,26% van de boetieken, oftewel 5. Vervolgens blijkt Ulla Dessous Sport in 4 van de deelnemende boetieken te liggen, met 7,41%.

Lisca en Calvin Klein worden aangevinkt bij 2 van de deelnemende retailers, met een percentage van 3,7%. Tot slot worden zowel Felina, Q-Linn, Tommy Hilfiger en Pure Lime elk bij één van de respondenten genoemd, dat is telkens 1,85% van het deelnemende totaal.

Een kleine kanttekening

Een kleine kanttekening is nodig. We weten natuurlijk enkel wat de personen die deelnamen aan de enquête verkopen, wat maar een klein aandeel is van de Benelux-speciaalzaken. Bovendien is het goed mogelijk dat de personen die geen sportlingerie verkopen om die reden ook niet deelnamen. Ben jij een retailer die is vergeten deel te nemen? Of is er een merk dat je verkoopt en dat hier niet tussen staat? Dan mag je ons dat mailen, zodat we je wel nog kunnen meenemen in latere, geüpdatete cijfers.

Vind jij dit soort enquêtes leuk? Is er een onderwerp waarover je graag meer zou weten? Stuur dan een mailtje naar jozefien@aphrodite.be en wij zorgen ervoor.

To be continued...

Wat gaat er verder met deze resultaten gebeuren? Wij, de redactie, gaan een overzicht van sportlingerie creëren voor op ons consumentenplatform lingerienet.be. De klanten die daar een leuk merk of setje zien, kunnen vervolgens via het knopje ‘winkels’ zien waar het merk in de buurt te koop is. Ook in onze volgende Aphrodite PRO (voor SS22) kan je een vervolg op deze enquête verwachten.  

Bedankt aan iedereen die heeft deelgenomen!

 
rss feed