Home > Sectornieuws > Al 20 jaar elke dag een feestje bij Chaussette in Wassenaar
Al 20 jaar elke dag een feestje bij Chaussette in Wassenaar

Er is altijd wel een reden om te feesten. En als die er niet is, maak je er gewoon zelf een feestje van! Zo verloopt het elke dag bij Chaussette lingerie&badmode in Wassenaar. Al heeft uitbaatster Veronique deze keer twee héél goede redenen om te feesten. 


Chausette Wassenaar - Foto's: Sé young Kipp
Al 20 jaar elke dag een feestje bij Chaussette in Wassenaar

Er is altijd wel een reden om te feesten. En als die er niet is, maak je er gewoon zelf een feestje van! Zo verloopt het elke dag bij Chaussette lingerie&badmode in Wassenaar. Al heeft uitbaatster Veronique deze keer twee héél goede redenen om te feesten. 


Aphrodite: Je winkel bestaat 20 jaar, maar er is ook van alles in de winkel veranderd en vernieuwd. Is er een link tussen jullie jubileum en de transformatie?

Veronique: “Bij mij gebeurt veel spontaan. Uiteraard wisten we van het 20-jarig jubileum en wilde ik een mooi event creëren voor mijn klanten, maar door alle regels konden we het niet doen zoals we dat graag zouden willen. We hebben daarom, met name via de socials en met hulp van een aantal leveranciers, hele leuke acties gedaan om er toch, weliswaar online, een feestje van te maken.

De transformatie van de winkel zat al een tijdje te borrelen in mijn brein, maar ik kon nog niet mijn vinger leggen op wat ik juist wilde. Er was dus geen link tussen het jubileum en de transformatie, maar het is eigenlijk toevallig - mede door de coronatijd - zo gelopen.”

Aphrodite: Nu zijn we wel heel benieuwd naar die transformatie van je shop. Vertel eens. 

Veronique: “Eigenlijk begon het allemaal toen ik op internet een fantastisch fotobehang tegenkwam. Ik had hier ook nog mooie kanten stof liggen en van daaruit zijn we gestart. We hebben drie paskamers naast elkaar die nu met elkaar verbonden zijn door dit lichtgroen, gebloemd fotobehang. De rest van de winkel is daarom ook lichtgroen geworden, in combinatie met crème en leuke kantaccenten. Tijdens de lockdown hadden we meer tijd dan ons lief was en zijn we heerlijk Marktplaats gaan afstruinen. Met een lik verf, een nieuw tapijt, gordijnen en wat meubels hebben we al snel een hele makeover gecreëerd. Huiselijk, maar met een vleugje brocante: zo konden we een beetje een Frans sfeertje creëeren.  

Toen dat klaar was, zijn we uiteraard ook de huisstijl van de tasjes, de belettering, de socials, het logo en de website gaan aanpassen. Ik hou altijd wel van een complete aanpak. Het klinkt heel groots, maar met allemaal kleine aanpassingen zoals kleur en lettertype, ben je er al. Het is heerlijk om te doen, en al zéker in de periode van lockdown: lekker met positieve dingen bezig zijn!.

We wilden de transformatie klaar hebben na de 10 weken lockdown (eind december '20 tot begin maart '21 ongeveer), zodat we de mensen nadien een nieuwe sfeer konden geven, een extra cadeautje voor onze klanten. Het voordeel van in een dorp te wonen is dat je mensen kent en de juiste mensen kunt inschakelen. Samen met een schilder en een bedrijf in vloeren, die er mede voor zorgden dat alles klaar geraakte, is het ons op tijd gelukt. Optisch gezien lijkt de winkel nu veel groter en dat viel ook de klanten meteen op. Voorheen waren onze muren taupe met een paarstint. Onze huidige kleuren zijn heel anders, veel zachter. 

Aphrodite: We zien dat je ook veel met sociale media doet en soms met een influencer samenwerkt. Hoe bevalt je dit?

Veronique: “Ook dit is weer spontaan ontstaan. Mijn socialmediamanager Brenda is al jaren klant van mij en wij hadden een enorme klik, omdat zij in LA in Amerika bij een groot warenhuis als lingeriemanager heeft gewerkt en ook een echte lingerie addict is. Zij heeft veel celebrities gekleed en ze moesten daar ook echt up-to-date zijn van de allerlaatste trends. Zo zijn we aan de praat geraakt en ik had altijd het gevoel dat het zonde was dat zoveel kennis ongebruikt rondliep in mijn dorp.

Omdat zij geen Nederlands spreekt, was het wat lastig om in de winkel te werken bij mij. Brenda is zich gaan omscholen naar socialmediamanager en zo zijn onze wegen alsnog samengekomen. Iemand die én social media begrijpt én de lingeriewereld kent: een perfecte combinatie.  

Social media is nu de plek waar een heleboel gebeurt, het is echt een belangrijke wereld en veel meer dan een leuk fotootje erop zetten. Het zou een enorme aanvulling zijn als de leveranciers zich er nog meer van bewust zijn wat zij hierin voor ons als winkelier zouden kunnen betekenen.” 

Het vervolg lezen over het reilen en zeilen bij Chaussette Wassenaar + inzichten en tips van Veronique voor zowel collega-winkeliers als leveranciers? Lees het volledige interview in ons magazine op p. 56-58.

 
rss feed