Home > Collecties > Zo kom je als retailer de coronacrisis optimaal door
Zo kom je als retailer de coronacrisis optimaal door

Van het ene moment op het andere baden velen onder ons in onzekerheid. Ook voor lingerieretailers is de coronacrisis geen lachtertje. Er wordt creativiteit vereist en het is broodnodig om naar alternatieven te zoeken om toch geld in het laatje te krijgen.

Pixabay
Zo kom je als retailer de coronacrisis optimaal door

Van het ene moment op het andere baden velen onder ons in onzekerheid. Ook voor lingerieretailers is de coronacrisis geen lachtertje. Er wordt creativiteit vereist en het is broodnodig om naar alternatieven te zoeken om toch geld in het laatje te krijgen.

Van verschillende winkeliers onder jullie kregen we al te horen hoe zij met de coronacrisis omgaan. Het bewijs van jullie reacties is dat ook jullie nu niet stilzitten en daar brengen we binnenkort graag een verslag van. 

Voor nu gingen we alvast te rade bij Isolde Delanghe, Directeur bij Mode Unie, om haar te vragen hoe je als lingerieretailer zo goed mogelijk deze crisis doorkomt. We verzamelden haar tips in de volgende puntjes:

  • Als je een webshop hebt, zet die dan nu in de kijker.
 
  • Zet nu voornamelijk in op je collectie via sociale media. Wees actief en probeer interactie te houden met je volgers.
 
  • Push je collectie op sociale media en hang er een verkoop aan vast (bijvoorbeeld via advertenties op Facebook die klanten naar je webshop leiden).
 
  • Heb je geen webshop? Deel dan foto’s van je collectie op je sociale media en schrijf erbij: “Interesse? Stuur een bericht en we komen het je persoonlijk brengen.” Dit is bij pyjama’s en homewear natuurlijk evidenter dan bij beha’s, maar probeer dan op dit segment in te spelen.
 
  • Je mag collecties aan de deur afzetten bij klanten. Iets laten ophalen aan de winkel mag echter niet.
 
  • Maak reclame voor de collectie die komt. Maak consumenten warm door leuke combinaties prijs te geven, door tipjes van de sluier te lichten, door tips & tricks te delen over de draagmogelijkheden van je aanbod.
 
  • Sensibiliseer je klanten: je mag gerust laten weten dat dit voor jullie een moeilijke periode is en van hen vragen dat ze jullie, ook nu, blijven steunen. Je klanten zullen je eerlijkheid waarderen en hun steun sneller uiten.
 
  • Maak je klanten ervan bewust dat je er ook nu voor hen bent. Hebben ze vragen of twijfels over je collecties, kunnen ze ook nu steeds bij je terecht.
 
  • Je klanten mogen ook gerust weten dat jullie het zijn die meebetalen aan het zorgbeleid en niet grote ketens als Zalando.
 
  • In dit artikel deelden we al dat Mode Unie retailers oproept om samen te werken en samen te 'overleven'. Door ook jouw stem te geven via deze link steun je het voorstel om de sperperiode te verruimen en de solden op te schuiven. 
 

Wil ook jij met ons delen hoe je met de crisis omgaat? Stuur ons dan een mail, zodat we ook jouw initiatief kunnen opnemen in ons verslagje. 

Hou het gezond!

 

 
rss feed